Nasze doświadczenia we współpracy ze studiami – producentami gier wideo potwierdzają, że jednym z ważniejszych wyzwań początkowego etapu produkcji gry jest wynegocjowanie treści umowy wydawniczej. Wymaga to z jednej strony świadomości celów studia – tych, które są aktualne w momencie negocjowania umowy, jak i tych, które powstaną na późniejszych etapach produkcji, jak i sposobów odzwierciedlenia tych celów w postanowieniach umowy oraz świadomości trudności, na jakie studio może natrafić w trakcie tworzenia gry.
Jako prawnicy możemy oczywiście przygotować projekt umowy dostosowany do indywidualnej sytuacji studia i służyć wsparciem przy negocjowaniu jej ostatecznej wersji. Możemy jednak zrobić coś jeszcze. W jesiennym numerze magazynu „Pixel” ukaże się tekst na temat umów wydawniczych („Umowy wydawnicze – na złe i dobre czasy”) – wyjaśniam w nim na co zwracać uwagę przy sporządzaniu takiej umowy.
Jednocześnie w tym wpisie zamieścimy wzór umowy wydawniczej, którego będziecie mogli użyć jako punkt wyjścia w rozmowach z wydawcą albo przynajmniej jako punkt odniesienia dla propozycji wydawcy.
STAY TUNED! 🙂
*/ Wysyłając do nas maila potwierdzasz zapoznanie się z klauzulą informacyjną. Otrzymane maile oraz adresy nadawców wykorzystane zostaną jedynie na potrzeby poinformowania o dostępności wzoru umowy wydawniczej sygnalizowanego w tym artykule i nie będą wykorzystywane do żadnych innych akcji informacyjnych organizowanych przez kancelarię prawną SPCG.
Napisz do autora:

Marcin Balicki
adwokat
Senior Associate